Určitě jste se již dozvěděli, jak je to s laděným výfukem, koupili jste si ho a chystáte se na montáž. Zde Vám poradíme jak si počínat. Pro konečné nastavení skútru je nutné také vybrat správné válečky a doladit karburátor. Bez správného nastavení bude výkon skútru s laděným výfukem NIŽŠÍ jak se sériovým, je tedy třeba tomuto věnovat opravdu pozornost. Jak na to se dočtete ve článku Ladíme variátor krok za krokem a Ladíme karburátor krok za krokem.
Na prvním přikladu si ukážeme výměnu výfuku pro motory s vertikálním válcem, jako příklad nám zde poslouží Peugeot Speedfight. Na druhém příkladě je výfuk pro motor s horizontálním válcem, jako příklad nám slouží rozkládající se Malaguti Phantom. Teď už se můžeme pustit do práce:
SKÚTR S VERTIKÁLNÍM VÁLCEM:
Nejprve se musíte dostat k přírubě výfuku. Odšroubujte tedy plastovou část se sedlem a položte ji bokem.
Teď máte krásný přístup k přirubě. Povolte na ní tedy 2 šrouby.
Nyní se zaměřte na samotný výfuk.
Povolte 2 šrouby, které jej drží. Při povolování výfuk přidržujte, aby vám neupadnul na zem.
Před montáží je nutné výfuk zkontrolovat a popřípadě z něj odstranit restrikce. O tom, jestli laděný výfuk restrikci má vás informuje prodejce.
Nyní se můžete pustit do přišroubování nového výfuku.
Dílo je hotovo. Nezapomeňte, že pro zvýšení výkonu je také nutné vyměnit válečky.
SKÚTR S HORIZONTÁLNÍM VÁLCEM:
U skůtrů s horizontálním válcem nemusíte oddělávat plast pod sedlem. Šrouby jsou přístupné zespodu.
Postup výměny je stejný jako u skútru s vertikálním válcem...