Na servis jsme pořídili novou diagnostiku Texa a zrovna ji řádně otestovali na Piaggio Beverly 500. Přijelo s najetými cca 60tis km a závadami: brutální střílení do výfuku při odstavení plynu a zdechání při dojezdu na křižovatku. Zákazník se s tím bál jezdit.
Skútr měl úplně rozhozenou polohu škrtící klapky. Je na ní dorazový šroub, který je nastavený z továrny a poloha klapky se má nastavovat pouze přes diagnostiku. V minulosti ho ale někdo dotáhl a rozšteloval základní polohu klapky. Při plně otevřeném plynu nám poloha ukazovala 82 stupňů, přičemž správná hodnota je 90 stupňů, to znamená že jednotka ani nepouštěla plnou dávku paliva a skútr jezdil na chudou směs.
Po nastavení základní polohy klapky se doladila bohatost směsi na volnoběh. Střílení do výfuku je pryč a skútr jede jak nikdy nejel.
Ne všechny závady diagnostika odhalí, velmi nám ale pomůže právě při problémech se vstřikovacími motory.