Tímto článkem bychom chtěli navázat na předchozí test variátoru Malossi Multivar na skútru Honda SH 125i. Při testu jsme chtěli ověřit, jaký přínos má při montáži sportovního variátoru výměna sériové polořemenice za Malossi Ventilvar. Malossi totiž svoje polořemenice prodává jako samostatný díl, nejsou součástí sady variátoru – to sice znamená pořizovací náklady navíc, ale jak uvidíte dále, stojí to za to.
Polořemenice Malossi Ventilvar s katalogovým číslem 6119155 je určena pro modely Honda Forza 125i od r.v. 2015, Honda PCX 125i od r.v. 2021 a Honda SH 125/150i od r.v. 2013. Tento typ se od originální polořemenice liší svým průměrem a osazením, které ovlivňuje základní převod.
Na grafu můžete vidět srovnání variátoru 5119875 s originální polořemenicí Honda vs Malossi Ventilvar. Hlavními přínosy jsou:
-rozjezd v nižších otáčkách se strmějším nástupem výkonu
-lineárnější průběh výkonu (bez propadů)
-nárůst maximálního výkonu (11.1 PS oproti 10.5 PS)
-nižší provozní otáčky motoru při rychlosti od 30km/h do 95km/h
Velmi dobře se Malossi Ventilvar chová i u starého typu variátoru 5115652. Jak můžete vidět na dalším grafu, průběh výkonu je opět hladší v celém spektru. Rozdíl je v provozních otáčkách motoru, kdy s Ventilvarem držíme nižší otáčky do rychlosti 60km/h. Co je ale důležitější – s originální polořemenicí otáčky konstantně klesají (od rychlosti 35 km/h), což se při jízdě projeví pomalejší reakcí na plyn.
A co říká k testu polořemenice Malossi Ventilvar Hynek Přidal ze Scootlandu? „Výrobce Malossi opět dokázal, že je ve svém oboru špičkou a jeho produkty prostě fungují. Škoda jen, že polořemenice nejsou přímo součástí sady sportovního variátoru. Také bych rád zmínil, že není potřeba okamžitě vyhazovat ze skútrů originální polořemenice. Když ale zohledníme, že se jedná o díl, který je nutné při určitém opotřebení měnit, byla by škoda jej při té příležitosti nenahradit něčím lepším;)“