Délka výdrže řemenů je různá, závisí jak na podmínkách provozu, tak na konstrukci i namáhání skútru. Dá se říct, že průměrná životnost většiny řemenů na sériovém motoru je kolem 10 tis km u padesátek a 20tis km u větších objemů. Jsou ale případy, kdy řemen odchází již v 5tis, nebo naopak vydrží i přes 30tis km. Životnost řemene se dramaticky zkracuje u upravovaných padesátkových motorů, například pro sportovní sedmdesátku počítejte s intervalem výměny kevlarového řemene kolem 5 tisíc km.
Vždy je potřeba udržovat prostor variátoru v čistotě a zamezit nadměrnému vnikání nečistot, což si samozřejmě odporuje s potřebou chlazení vario prostoru, které je u tuningových motorů třeba řešit. Vyřešit se to dá montáží filtru, případně molitanové vložky, která se vloží do sání chladícího vzduchu variátoru. U sériových motorů tato potřeba odpadá a doporučujeme zachovat nastavení z výroby.
V servisu samozřejmě stav řemenu kontrolujeme při každé opravě, pro Vaši představu je tu obrázek, na kterém poznáte, kdy už je nejvyšší čas na výměnu. Boky jsou opotřebované a z řemene lezou nitě. Další příklad ukazuje starý řemen, kdy skútr sice nemá najeto mnoho kilometrů, ale po několika letech guma popraská. Zde už je třeba jednat rychle a s výměnou neotálet, jinak by Vám mohl prasknout, což v lepším případě znamená pracné čištění prostoru variátoru a v horším může dojít až k poškození klikové hřídele!
Postup výměny řemene je shodný s výměnou válečků.
Doporučujeme také článek údržba skútru, kde se dočtete, co a kdy je třeba pravidelně měnit, aby vás skútr nenechal na holičkách.