V tomto článku se pověnujeme častým problémům se spojkou. V zásadě se to projevuje dvěma způsoby:
Kopání / cukání při rozjezdu
Častý jev u skútrů Honda 125 (PCX, SH apod). Skútr jakoby kopne při rozjezdu, který tím pádem není plynulý. Na vině je křivý spojkový zvon. Stane se to přehřátím a následným zkroucením. Poškození je nevratné, tj i když zvon líznete na soustruhu, tak pevnost materiálu je už pryč a vše se bude za chvíli opakovat.
Doporučit se dá sportovní zvon s dodatečným žebrováním po obvodu, pokud je pro váš skútr k dispozici. Nabídku zvonů najdete po výběru skútru v sekci variátor.

Slabý rozjezd v nízkých otáčkách
Na křižovatce se nemůžete svižně rozjet, motor nabere otáčky až po vlažném rozjezdu, při rozjíždění v kopci se musíte odrážet nohama.
Zde je příčinou všech problémů jednoznačně spojka samotná. Pokud máte obložení v pořádku, vyměňte spojkové pružinky za tvrdší, v případě že je původní již sjetá, kupte novou spojku.
U některých čínských dvoutaktních skútrů se tento problém zvýrazní výměnou výfuku za laděný. Originální spojka má totiž těžké pakny a ty se otevírají příliš brzy, nepomůže ani výměna pružinek. V takovém případě je třeba dát sportovní spojku, nutné je aby měla odlehčené pakny.
Důležité je mít také v pořádku válečky a zadní řemenice. Více v samostatném článku:
