Neškodné sklouznutí po boku Vespy leze do peněz. Protože je karoserie plechová, musí promáčkliny vyřešit klempíř. Skútr je potřeba docela dost odstrojit. Lakuje se vždycky minimálně čtvrtka skútru, kvůli navázání odstínu.
Jednu takovou opravu si můžete prohlédnout na fotkách. Promáčklý bok a odřený spodek nevypadá dramaticky, opravy takových poškození jsou ale 20tis plus. Většinou je k tomu taky nová páčka, zrcátko, lišta a pár dalších drobností.
Velmi doporučujeme Vespu osadit padacími rámy,
Na servis nám přijelo BMW C650 že trochu rachtá. Rozvoďák po 40tis km by takhle uplně vypadat neměl, ale útěchou budiž že dojel po svých a nic fatálního se nestalo.
Bevor Sie zu YouTube weitergehenYouTube
Na servise jsme dělali seřízení ventilových vůli na Honda X-ADV. To je předepsané po 24tis km. Znamená to odstrojení kapotáže a kontrolu vůli. Takto masivní vahadla jsme zatím na žádném skútru neviděli. Palec nahoru a vzhůru na další tisíce kilometrů. Tento konkrétní kus má najeto skoro 50tis bez jediného zaškobrtnutí.
Doporučené vůle najdete přímo na našich stránkách po výběru skútru v sekci technické údaje:
Skútr Honda X-Adv 750 vodou chlazený 4T 2017 2020 (750 ccm scooter), technické údajeT
Skútry dostávající dobrou péči poznáte na první pohled - na dílně máme krásnou Vespu Sprint 125 s motorem iGET 3V, která měla štěstí na majitele. Ten pro ni chce jen to nejlepší a tak odjíždí se sportovním variátorem Multivar od Malossi. Na průběh výkonu můžete mrknout v přiloženém grafu. Pokud je tu někdo, kdo bere svůj skútr jako dalšího člena rodiny - Multivar pod stromečkem by mu určitě udělal radost;)
P.S. Hezčího Sprinta už najdete snad jen v oranžové barvě v Brně na Zelňáku - zdravíme:)
Jezdí k nám spousta čínských skútrů, které mají najeto do 5 tis. km a jsou na odpis. Tentokrát tu máme 15 let starý dvoutakt Keeway F-act 50 s úctyhodným nájezdem 60.000 km a skútr vypadá, že ještě pěkných pár tisíc km odjezdí. Majitel ho má od nového, jezdí s citem a dělá pravidelný servis. K nám skútr přijel s tím, že ztratil výkon, maximální rychlost po rovině nepřesáhne 30 km/h.Po prvotní diagnostice jsme se hned zaměřili na problém se zakarbonovaným výfukem - podívejte se na graf, co se sta
Asi málokdo najel na jedné padesátce víc kilometrů než tato brněnská legenda Dušan Jesik Jasinski.
Chtělo to trpělivost šachového velmistra a pozadí z titanu. 100tis km je na Gileru Runner opravdu slušná porce.
Gratulace a do další stovky co nejméně zadřených pístů a ložisek v převodech. Jako pozornost tu budeš mít koncem tohoto týdne k vyzvednutí tento dárek: https://www.scootland.cz/.../tucano-urbano-sedaci.../.
S respektem a úctou Scootland tým
Rozdělali jsme na náhradní díly Hondu PCX rok výroby 2022. Měla najeto jen 1400km, takže díly jsou v 1A stavu. Nabídku najdete zde:
Použité náhradní díly (vrakoviště) pro skútr Honda PCX 125Kompletní nabídka použitých náhradních dílů pro skútr Honda PCX 125Scootland
Nově máme použité díly provázané i na nové, takže se k nim dostanete i při procházení katalogu originálních dílů, pro tento konkrétní skútr pod tímto odkazem:
Skútr Honda PCX 125 vodou chlazený 4T 2021 (125 ccm scooter), origináln
Tunigový kroužek ABS pro Vespu GTS 300 díky jinému počtu děr pro snímač ABS zajistí zvýšení maximální rychlosti ze 118 na 130km/h a razantnější rozjezd. Díl jsme otestovali na motorové brzdě a výsledek nás opravdu velmi mile překvapil. Montáž je jednoduchá - sundáte originální kroužek a nasadíte tento nový. Nejsou třeba žádné další úpravy. POZOR - pasuje pouze na modely s ASR!
Objednat jej můžete zde:
Speed kroužek ABS GTS HPE 300Tuningový kroužek pro Vespu GTS HPE 300. Díky jinému počtu děr p
Naskladnili jsme příruby a vzduchové filtry na Maxon Ardour. Nově také za lepší ceny, které platí do vyprodání zásob.
Příruba karburátoru MaxonOriginální příruba umístěná mezi hlavou a karburátorem od výrobce Maxon. Cena je za jeden kus.ScootlandVzduchový filtr ArdourOriginální vzduchový filtr pro Maxon Ardour a Matador 125ccm.Scootland
Na servis nám přijela Yamaha X-max, která se přehřívala. Místo chladící kapaliny jsme vylili rezavou vodu. Krom vadného termostatu byl téměř ucpaný chladič, který se podařilo vyčistit v ultrazvuku. Nový se totiž už nevyrábí a starší nebyl k sehnání.
S tímto blokem a nějakou typizovanou baterkou už by to mohla být celkem přímočará akce. Maximální rychlost 120km/h. V rámu nějaké malé padesátky by to mohla být slušná střela.
Samo v ČR nám do toho asi hodí vidle úřady, ale jako hra s myšlenkami coby kdyby je to moc pěkné.
Naším servisem projedou spousty skútrů a tak máme možnost porovnat jednotlivé modely v sériovém stavu. V tomto článku porovnáváme 3 oblíbené typy skútrů.
Vstupní podmínky
* Skútry jsou v sériovém stavu s nízkým počtem najetých km
* Zobrazené hodnoty jsou výsledkem měření, není započítán odpor vzduchu
Výsledky srovnání
* Xmax 300 ve vyšších rychlostech drží nižší otáčky než ostatní
* Beverly 350 má nejslabší rozjezd, je ale lepší než ostatní od 100km/h nahoru oproti ostatním
* ADV 350 vy
Ve dnech od 24.12. do 1.1. bude prodejna uzavřena. Zásilky z eshopu budeme expedovat dne 2.1. Děkujeme za pochopení a přejeme příjemný start do Nového roku.
Na servis přijela Vespa GTS 125 IE 3V. Už na první pohled pěkný udržovaný skútr, zákazník si přál servisní prohlídku, pohoda, klasika. Až do chvíle, kdy mechanik povolil výpustný šroub olejové vany a zjistil, že je na ní stržený závit.
Naneštěstí je u tohoto motoru ve výpustném otvoru také sítko a hlavně velmi málo prostoru na přeřezání závitu. Opravná sada na závit tak velkého průměru (28x1) se nevyrábí. Kvůli potřebě čištění sítka nepřipadala v úvahu ani varianta zaslepit "vypoušťák" zá
Často u nás poptáváte náhradní díly na čínské skútry. Tento článek osvětluje, jak je to s hledáním vhodných dílů a co za úskalí čeká jak na prodejce tak na zákazníka.
Řekneme si jak se dobrat ke správnému výsledku a také co za zádrhele může po cestě nastat. Začněme s tím jak na to, aby vše šlo hladce.
Podobnost - pokus - omyl
Pokud sháníte díl na čínský skútr, vymontujte jej a porovnávejte s díly z nabídky na eshopu podle fotky. Většinou máme u dílů v popisku dodatečné upřesnění rozměrů, neb
Na servis jsme přijali Kymco Xciting 250 se závadou, že na volnoběh zdechá a má špatné studené starty. Skútr s obtížemi nastartoval a jel. Byl schopný držet pouze vysoký volnoběh, při snížení okamžitě zdechnul, z motoru se ozývaly příšerné zvuky. Po otevření zapalování bylo jasné o co se kráčí. Na rotoru se povolil šroub, který vletěl mezi stator a rotor a rozsekal všechno na hadry. Pří této příležitosti to odskákala i volnoběžka a kolo volnoběžky.
Naštěstí stator a volnoběžku jsme měli na použ
Na servis jsme pořídili novou diagnostiku Texa a zrovna ji řádně otestovali na Piaggio Beverly 500. Přijelo s najetými cca 60tis km a závadami: brutální střílení do výfuku při odstavení plynu a zdechání při dojezdu na křižovatku. Zákazník se s tím bál jezdit.
Skútr měl úplně rozhozenou polohu škrtící klapky. Je na ní dorazový šroub, který je nastavený z továrny a poloha klapky se má nastavovat pouze přes diagnostiku. V minulosti ho ale někdo dotáhl a rozšteloval základní polohu klapky. Při pl
Provedli jsme montáž sportovního variátoru na Yamaha Xmax 125, rok výroby 2021. Rozdíl je velmi znatelný ve vyšších rychlostech, při 90km/h je nárust na zadním kole oproti sérii o celé 3 koně.
Xmaxy mají specifikum v tom, že když provedete test na brzdě, při kterém stojí přední kolo a zadní se točí, rozsvítí se kontrolka EFI, která ale sama od sebe neznasne. Po měření výkonu je tedy nutné provést i načtení a smazání chyb přes diagnostiku.
Máme tu doplnění předchozího příspěvku. Konečně jsme měli možnost odbrzdit také současný bestseller od Aprilie - model Aprilia SR GT 125i. Montáž variátoru Multivar prováděl zákazník, na nás už bylo jen výsledek změřit na motorové brzdě. Jak můžete vidět na přiloženém grafu, opět to stojí za to! ;)
https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-iget-medley-gts/
První praktická zkušenost na brzdě s motorem Piaggio iGet dopadla velmi pozitivně. Skútr přijel s již namontovaným výfukem Akrapovič a v sériovém stavu se dostal na 8 koní na zadním kole. Po montáži Multivaru a doladění jsme se dostali na 10,5 koně a znatelně lepší průběh. Majitel byl velmi spokojený :)
Tento motor je shodný také s Piaggio Medley a Aprilia SR GT. Multivar najdete zde: https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-iget-medley-gts/
Když ji miluješ není co řešit. Víčko od kofoly a O-kroužek v hlavní roli zakrytí ložiska na Piaggio 125-200. Dobré řešení když nemáte po ruce originál zapouzdřené a potřebujete jezdit.
Naštěstí, ložisko máme s dostupností 3-5 dnů nebo skladem, takže můžete v pohodě víčka nechat na svých kofolách, ať neutečou bublinky.
Na servis nám přijel Peugeot Satelis 125 s tím, že na studeno skútr ještě alespoň nějak jede, ale po zahřátí je to uplná bída. Měření výkonu to potvrdilo.
Nedávno byl v jednom brněnském servisu, kde naznali, že je to škrtící klapkou, kterou vyčistili. Hned ze startu nám bylo divné, že plyn jde ztuha, jako když je roztřepené lanko. Překvapení čekalo na držáku lanka, který byl na klapku našroubovaný naopak, takže se lanko křižilo.
Poté jsme pokračovali dále v pátrání po nízkém výkonu a došli jsm
Tento příspěvek je tu pro ilustraci, že i relativně běžný servis maxiskútru může cenově dost naskočit. Na servis nám přijel takový normální T-max 500 na servisní prohlídku.
Při servisní prohlídce jsme krom běžného spotřebního materiálu zjistili špatný stav kotoučů a destiček na obou nápravách a také tekla přední vidlice která potřebovala přetěsnit.
Celkový účet za servis byl 27.560,-Kč, z toho 15.730,-Kč za materiál a 11.830,-Kč za práci. Výpis materiálu je k dispozici níže. Ceny jsou platné k
V tomto videu uvidíte, jak probíhá výměna přední pneu u nás na servise.
Úkon obnáší demontáž kola z vidlice, přezutí pneu a montáž všeho zpět. U toho je dobrá chvíle také pro kontrolu předních brzdových destiček.
V tomto videu uvidíte, jak probíhá výměna zadní pneu u nás na servise.
Úkon obnáší demontáž výfuku, ramene, přezutí pneu a montáž všeho zpět. U toho je dobrá chvíle také pro kontrolu zadních paken či destiček.
Na servis přijela krásná MP3 300 najeto 6tis km, jako nová. Majitel hlásil, že je tam omezovač na 90km/h, což nám přišlo divné, po svezení nezbývalo než mu dát za pravdu.
Začali jsme se pídít, kde je problém, není totiž obvyklé aby byly velké skútry elektronicky omezovány na maximálce. Přes VIN skútru jsme se dostali k tomu, že se jedná o verzi Enjoy, která je vyráběna speciálně pro "scootersharing" v Římě. Pod sedlem je speciální udělátor s čidly na helmy a zástrčka do které se zasune klíč.
J
V tomto videu Petr popisuje konstrukci přední nápravy a časté problémy se servisem tohoto ústrojí na Piaggio MP3. Dále se dotkneme i brzdové soustavy a problematiky jejího odvzdušnění.
Přidali jsme na web kompletní technické údaje ke skútrům.
Stačí vybrat typ skútru a kliknout na záložku "Technické parametry." Na jedné stránce tak zjistíte například typ a objem oleje, vůli ventilů, umístění VIN, utahovací momenty atd.. U vybraných skútrů je také možné přímo stáhnout servisní manuál.
Věříme že tento krok pomůže všem, kteří si skútr servisují sami a potřebují znát opravdu důležité a relevantní informace.
Teď oceníme Vaši pomoc při doplňování dat k méně běžným skútrům, nemáme
Další příjemné překvapení z našeho servisu. Je známo, že vodou chlazené motory Peugeot nejsou úplně vhodné na větší úpravy, ale za tento výsledný výkon se vůbec nemusí stydět. Peugeot Speedfight 3 LC, který byl na přání zákazníka osazen litinovým 70ccm válcem Malossi v kombinaci se streetovým výfukem Sito. Sportovní variátor Malossi Multivar už na skútru byl, ale špatně nastavený. Skútr k nám přijel s výkonem 2,5 koně a odjížděl s výkonem 7,2 koní. Jelikož je válec nezajetý, měření jsme záměrně
Na servise nám přistála čína, která byla prý hlučná od převodů. Po rozdělání jsme zůstali zírat. Ve variátoru vůbec nebyly vodítka, což by ani tak nevadilo. Horší ale byly převody úplně nasucho. Cena opravy by převýšila cenu skútru, tj byla to konečná.
Ve dnech 23.12.-31.12.2021 máme zavřeno. Otevíráme 2.1.2022, kdy vybavíme i všechny eshopové objednávky z tohoto období.
Děkujeme za pochopení a přejeme fajn rozjezd do sezóny 2022.
Máme tu nového rekordmana co se týče zvýšení výkonu po montáži sportovního variátoru Malossi Multivar. Na skútru BMW C 650 Sport proběhla pouze standardní kontrola a údržba. Z dílů se měnil jen sportovní variátor. Na grafu můžete vidět navýšení výkonu ze 44,2 koní na 55,2 koně. Rozdíl je brán mezi špičkami grafů a měřeno na zadním kole. Je to další důkaz toho, že pánové z Malossi ví co dělají, Multivar vyšperkovali k dokonalosti a právem patří mezi špičku na trhu. Je to díl, který opravdu funguj
Pravidelná údržba je nesmírně důležitá. Na uvedeném grafu je to názorně videt. Modrý graf je jak k nám skútr přijel. Provedli jsme vyčištění variátoru, výměnu válečků (místo 15.3 jsme dali 14gr), novou kontrastní pružinu a kontrolu vč. promazání zadních řemenic. Rozdíl v 50km/h je propastných 9 koní.
Připravili jsme pro vás kompletní video ukázku správného čištění karburátoru v ultrazvuku. Ve videu jsou dále popsané kroky při diagnostice, která čištění předchází. Tak vzhůru do toho!
Tento článek popisuje naše zkušenosti s variátory J.Costa na skútrech. Když tyto variátory vyběhly jako novinka mnoho let zpátky, samozřejmě jsme po nich hned skočili a pustili se do testování.
První test proběhl na skútru Yamaha Majesty. Wooow, skútr jel jak pila a všechno vypadalo že opravdu přišla revoluce ve sportovních variátorech. Přidali jsme vše do nabídky a začali variátory prodávat.
Problémy na sebe nenechaly dlouho čekat. Začali se ozývat zákazníci, kterým variátor nepřinesl kýžené
Nesetkáváme se s tím často, ale může se stát - takto dopadla kliková hřídel u skútru Peugeot Satelis 125ccm. Zákazník měl podezření na roztržený řemen, po otevření variátoru však bylo hned jasno...
Problémy se startováním po delším stání nemusí automaticky znamenat jen zanesený karburátor biosložkou z benzínu, ale můžou pramenit už přímo z nádrže, především u skútrů s nádrží plechovou. První místo kde člověk hledá problém je pochopitelně karburátor. Stejně jsme postupovali i my a po rozebrání karburátoru jsme v něm našli zajímavý zlatavý ''sajrajt''. Dál jsme se tedy pídili po příčině a o následující pohled se s Vámi chceme podělit :). I takto může uvnitř vypadat plechová nádrž u skútru kt
Tento Pantheon doslova sežral svůj vzduchový filtr. Po vyčištění karburátoru zase vše šlape jak má, nicméně doporučujeme pravidelně kontrolovat stav filtru a zavčas vyměnit.
Tento inzerát nás pobavil natolik, že se s Vámi o něj musíme podělit:).
Text inzerátu:
SKUTR SPADL ZE STOJANU A POPRASKALY PLASTY JIŽ OPRAVENÉ(ZAVAŘENÉ)NEMA VLIV NA PROVOZ.
.. To teda musel být sakra vysoký stojan a ještě hodně daleko od skútru :-D
Honda ADV 150 je v Asii velmi úspěšným modelem. Lépe si poradí s horšími cestami a designově se také podařila. Nedávno se objevila novinka z Malajsie Wmoto Xtreme. Inspirace si nelze nevšimnout...
Sešli se nám tu dva nevlastní sourozenci - MBK Booster a Kentoya Hammer. Jeden se narodil ve Francii a druhý v Číně. Tak schválně, kolik rozdílů najdete? ;)
Dnes tu máme dobrou vychytávku pro všechny s řidičákem A1, kteří chtějí jezdit rychle ale nechtějí si dělat papíry. Jmenuje se BMW C-Evolution. Je to velký elektroskútr se zrychlením srovnatelným s Gilerou GP800.
Citujeme z článku na Smartmania.cz:
BMW Motorrad prodává dvě verze tohoto skútru. Oba mají stejný výkon 35 kW (48 koní), ale liší se dojezdem. První má dojezd 160 km a druhý 100 km. Legislativní systém výpočtu výkonu skútru vychází z tzv. nominálního výkonu vozidla. A ten se počítá jak
Tohle Beverly 250 má najeto 74tis kilometrů a je ve skvělé kondici. Dostává se mu totiž pravidelného servisu a citlivého zacházení majitele. Kdyby mělo na tachometru 35 bez problémů by se tomu dalo věřit.
Nutné demontovat:
- plast před koleny u spínačky
- plast kolem tachometru
- levou bočnici
- plexi
- kryt masky
- jeden plast pod plasty vepředu
... a pak sundáte zrcátko :)
Montáž je opakem demontáže.
Suma sumárum akce na cca 2 hodiny pečlivé práce, pokud nechcete ulomit žádnou úchytku.
Po dlouhé době jsme upravovali Yamahu Aerox, která dostala kompletní menu - Malossi Sport 70ccm, variátor Malossi Multivar, spojková sada Delta Clutch, karburátor 19 a výfuk Yasuni R. Na výsledek se můžete podívat v přiloženém grafu, jede jak šlak! :)
Před úpravou 5.1 koní, po úpravě 10 koní. Měření bylo ukončeno v 60km/h, nelze trápit nové válce do maximálky. Maximální rychlost po záběhu bude okolo 80-90km/h.
Z rubriky ne vždy se daří. Jsou problémy které si zaviníme sami a pak ty druhé, se kterými se ale zadrbeme úplně stejně, ne-li více. Přijel nám skútr Aprilia (motor Piaggio) na výměnu olejového čerpadla. Objednali jsme nové druhovýrobní čerpadlo. Samozřejmě před montáži jsme jej otestovali, čerpadlo dávalo krásně, vše růžové. Předáme skútr zákazníkovi a ten ho cestou domů zadřel. Čerpadlo totiž asi 5km po montáži dávat přestalo - byl to šmejd. Samozřejmě se zadřel válec. Takže teď znovu, tentokr
Tohoto fešáka kluci na servisu vytáhli z Piaggio Liberty. Je to sice skútr, který slouží majiteli jako dělník, ale na pravidelnou údržbu bychom neměli zapomínat ani u těchto kousků. Pokud jezdíte v prašném prostředí, kontrolujte vzduchový filtr častěji - spolu s výměnou oleje je to naprostý základ péče o Váš skútr.
Máme tu jednu perličku opět z našeho servisu. Zákazník k nám dorazil s tím že skútr nemá výkon. Na grafu je názorně vidět, jak se na výkonu projevují takové banální chyby jako je přelitý motorový olej a podfouklé pneumatiky.
- Červený graf znázorňuje výkon skútru ve stavu v jakém přijel, tedy s 5,3 kW.
- Modrý graf jsme naměřili poté, co jsme zjistili že je nízký tlak v pneumatikách. (+1,5 kW)
- Zelený graf se nám vykreslil poté, co jsme ze skútru vysáli přebytečný olej, konkrétně 0,5l. (+1,2 kW
Dnes tady máme jednu perličku z našeho servisu – Gilera Runner VXR 200ccm se sportovním variátorem Malossi Multivar a výfukem LeoVince One EVO II.
18 koní na zadním kole mluví za vše, je to zatím nejlepší naměřený výkon u Runnera 200 se sériovým válcem bez úprav, jaký jsme tu kdy měli. Podobného výkonu dosahujeme obvykle až na motoru Piaggio 250 s Multivarem. Zde jsou odkazy na produkty:
Variátor Multivar Piaggio 200-300Variátor Malossi s kontrastní pružinou. Díky upraveným křivkám stoupání vá
* Eshop funguje bez omezení
* Servis funguje s předáním vozidla přes okénko
* Náhradní díly vám rádi vydáme přes okénko, ale pouze při objednání přes internet
děkujeme a ať to brzy zase normálně valí
Pondělí – Pátek9:00 – 12:00, 13:00 – 18:00
Scarabeo 500 z prvních let výroby má anomálii v tom, že jednotka imobilizéru je součástí tachometru. Když se ještě dal objednat, stál skoro 30tis Kč, tedy nesmysl. Na servise jsme řešili Scarabeo, které nenačetlo imobilizér po otočení klíčku. Po rozdělání jsme zjistili špatný kontakt na tištěném spoji, který závadu způsoboval. V minulosti již tento skútr někdo opravoval, bohužel ne uplně šťastně a nechal po sobě dokonce stopu na krytu tachometru
Skútr už zase startuje jako víno a je připraven d
Jedna specialitka, která se objevila v našem servisu. Čínský 50ccm 4T skútr na LPG. POZOR! Nejedná se o žádný domoš-tuning zásah kutila, ale o originální fabrickou zástavbu. Opět jsme se přesvědčili o tom, že Čína je země neomezených možností.
Příjemné překvapení, o které se u nás na servise postarala Aprilia SR Max 300ccm s výfukem Giannelli G-4. Všeobecně se laděné výfuky na 4T motorech moc neprojeví. Je to spíše o zvuku a váze, ale u výfuku Giannelli tu máme jako bonus i vyšší výkon. Nehledě na to, že ve špičce máme o 0,8 koně více, zásadní změna proběhla při rozjezdu a pak ve vyšších rychlostech, kde je nárůst 1,5 koně v 90km/h a 3 koně ve 117km/h.
Odkaz na výfuk: https://www.scootland.cz/…/giannelli-vyfuk-giannelli…/
Na servis nám přijel poslední značkový 2T model skútru který se dá pořídit jako nový. Aprilia SR 50cm 2T r.v. 2020. Bohužel díky evropským normám až neuvěřitelně omezená na výkonu. V zablokovaném stavu jsme naměřili na zadním kolem 2,2 koně s max. rychlostí 40km/h. K běžným restrikcím má skútr jako bonus namísto jednoho EGR ventilu (jak bylo u předešlých modelů) ventily zrovna dva. Dále je na svodu výfuku rozšíření které podle všeho vypadá na přidaný druhý katalyzátor. Po výměně špuntu, výfuk se
Výměna lanka ruční brzdy na Piaggio MP3 obnáší odplastování komplet celého předku a spodku. Celkem 5-6 hod práce podle toho jak jsou ulámané příchytky na původních plastech. Zrovna tento kus byl v minulosti bouraný a kompletních úchytů tam vážně moc nezůstalo..
Rozšiřujeme nabídku o kvalitní tlumiče značky Bitubo. Jedná se o výrobce s dlouhou historií která sahá až do roku 1963. Velký rozsah nastavení zaručí vynikající vlastnosti jak při jízdě jednoho jezdce, tak i u plně naloženého skútru.
V naší soutěži o to kdo zvládne odvézt co největší náklad na svém skútru zvítězil Dan který uvezl dvojitou matraci i s gumovou panou .
Svou výhru (lednici) si samozřejmě odvezl z Rožnovského náměstí jak jinak než na svém skútru ! Díky všem za účast. vítězné video zde:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1dY1oiIG8fPJ7Fgx8vv9AgtXKzCMlOSvj
V tomto videu si řekneme pár slov o kufrech. Začneme trochou teorie, protože často dostáváme dotazy k čemu je plotna a nosič. Dále si ukážeme rozdíly v obsluze mezi Shad a Givi.
Počasí je jako na houpačce a skútry se špiní o to víc. Opti-Clean je prostředek pro snadné a bezpečné čištění beze šmouh pro mírně až středně znečištěné povrchy bez jakékoliv přidané vody metodou „nastříkat a setřít“ který budete stejně jako my milovat.
Obsahuje prověřenou technologii obohacenou o další systém polymerů pro větší ochranu čištěných povrchů před poškrábáním. Funguje na všechny povrchy – plexi, lak, sklo, chrom, kola, zrcátka, plasty. Zanechává vysoký lesk a polymerovou ochr
Vyhlašujeme soutěž o to kdo zvládne odvézt co největší náklad. Nebo třeba ovci, barel na vodu, či žebřík..? Fantazii se meze nekladou Zkrátka, čím extrémnější věc, tím větší možnost výhry!Vítěz této soutěže může svoji novou lednici odvézt i po zadním.
A že to jde vám ukáže Martin Knecht v tomto videu! Videa posílejte na náš facebook, nebo mail info@scootland.cz.
Power Clean je skvělý čistič. V plné síle (neředěný) zvládne mastný motor, olej a jakékoliv další nečistoty. Aplikace je snadná a prostředek nedráždí dýchací cesty. Prostě špica produkt, který doporučujeme vyzkoušet. V ředěné formě je pak bezkonkurenční na odstraňování hmyzu.
Význam tohoto přísloví konstatuje fakt, že člověk, který má odvahu a umí zdravě riskovat, má větší šanci na úspěch než ten, kdo je opatrný a vyhýbá se riziku…..
Srovnávací test čističů hmyzu vám ukáže, jak s minimem úsilí umýt váš skútr od zaschlých mušek a odolných nečistot na karoserii. Stačí nastříkat, nechat 2 minuty působit, spláchnout vysokotlakým čističem, osušit a je hotovo 🙂 Vítězem testu je prostředek Power Clean, který můžete zakoupit na našem eshopu:
https://www.scootland.cz/zbozi/detailingpro-optimum-power-clean-500ml-naredeny/
https://www.scootland.cz/zbozi/detailingpro-optimum-power-clean-500ml-plna-sila/
https://www.sc
Kdo máte velký skútr s řetězem (Integra, GP800, X-ADV), nebo motorku mrkněte na náš test čističe řetězů od Motipu. Funguje na jedničku!
https://www.scootland.cz/zbozi/motip-cistic-retezu/
Honda Forza a montáž Multivaru na sériový 125ccm skútr. Nárust je z 11 na téměr 14 koní. Zajímavé je minimální navýšení otáček, cca jen o 500 ot/min v celém spektru zrychlení. Oproti doporučenému nastavení, kdy Malossi udává válečky 10gr a bílou pružinu jsme museli dolaďovat a skončili jsme na 8,5gr a žluté pružině (která je psaná pro 150ccm). S bílou pružinou byl propad otáček okolo 60km/h. Na jiných Forzách to s doporučeným nastavením fungovalo perfektně. Odborná montáž na brzdě je lepší i
Loutkové divadlo z krabice od helmy vyrobil Jirka svému synovi, který si k němu namaloval postavičky a kulisy. Máte nějaké další tipy jak využít věci ze skútru k zábavě vašich ratolestí?
*
*
Dnes přiostřujeme rozjezdy na Beverly 350 spojkovými pružinkami od Malossi. Spojka není suchá, jako u většiny ostatních skútrů, ale lamelová. Pro vyjmutí je třeba rozdělat převody, protože je to stažené maticí která je na konci hřídele v převodech.
Doporučujeme pravidelně měnit brzdovou kapalinu, interval je jednou za dva roky, pak Vás tohle nepotká. Nicméně šlo to vyčistit a brzda funguje jak zamlada. Peugeot New Vivacity.
Co říkáte na tuto elektrickou pojízdnou traverzu? Marně si tu lámeme hlavu s tím k čemu by to mohlo být dobré…
https://ridecake.com/product-configurator/configure/5964/
To štěstí když vytáhnete z číny roztrhaný řemen a on na něm je rozměr!
Je to proto, že u čínských 125ccm skútrů jsou 3 možné rozměry. Ovšem i číslo z řemene je jen poloviční výhra, protože se stává, že se mnohdy neshoduje s reálným rozměrem který řemen má. Ale alespoň je od čeho se odpíchnout.
Pokud jdete do variátoru a řemen máte ještě vcelku, poznačte si jeho délku a šířku, bude se vám v budoucnu velmi hodit!
Skútry po záplavách jsou past. Na první problém to nemusí být vidět, ale blatíčko se dostane uplně všude a pak to začne reznout, odchází ložiska, kabelové svazky, spoje… Prostě peklo.
Nevyměnit včas vodítka za 200,-Kč = zničit variátor za 5600,-Kč.
V tomto případě bylo otlačení vodítka tak hluboké, že se přítlačný talířek dostal do kontaktu s tělem variátoru a vylomil hliníkovou část.
Pravidelnou údržbou můžete předejít spoustě nepříjemných problémů.
Osadili jsme Aprilia SR Motard 125 sportovním variátorem Malossi Multivar a sériovým válcem Piaggio 200ccm, který se dodával pro skútry Liberty. Výsledek je nárust ze 7 na 10 koní na zadním kole a velmi znatelné zlepšení dynamiky. Dobrá ukázka jak za rozumné peníze zvýšit výkon i u slabších vzduchem chlazených Piaggio skútrů.
Použité produkty:
https://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-valec-200ccm-originalni/
https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/
Měření bylo
Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory Polini Maxi Hi-speed a Malossi Multivar.
Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní.
Oba variátory jsou dodávány včetně kontrastní pružiny. Pojďme se podívat na rozdíly. Malossi používá 6
Tato mp3 nás poslední týdny řádně zaměstnává… Řešíme problém s brzdami, kdy původně přední brzda nebrzdila vůbec a po šlápnutí na pedál (verze LT) brzdil pouze zadek a přední brzda brzdila pouze při současném stisknutí pedálu a páčky na řidítkách.
Zjistili jsme, že je stále předepnutý pístek přední brzdy. Asi někdo řešil tento problém už předtím a modifikoval páčku, tak aby stále na pístek tlačila. Tím ovšem došlo k poškození původního pístku pumpy- objednali jsme novou pumpu dle VIN pro tento
Dnes jsme měřili netradiční stroj. Autíčko na kterém se Hynek učil jezdit. To vyrobil jeho Táta a teď po mnoha letech zrenovoval pro vnoučata. Původní olověnou baterku ze Škody 105 nahradilo lithium do podlahy, nový lak a další generace může pokračovat v jízdě. Svezení je boží! V-max 12km/h
Nově máme v nabídce také plexi pro Hondu PCX 2018 od výrobce Fabbri, objednat jej můžete přímo na eshopu:
https://www.scootland.cz/zbozi/fabbri-plexi-vysoke-pcx-od-2018/
Scootland – skútry, scooter tuning, náhradní díly, servis
Z kolika strojů je tohle postaveno? Napočítali jsme zatím 3 – motor skútr čína 125, nádrž ČZ a kastlík pod ní z Jawa Mustang.
… a děkujeme za fotky které nám posíláte, někdy jsou to fakt perly. Tento týden je bohatý na uníkáty.
Tato Vespa GTS300 má dojezd na natankování 750km. Jeden skútr na LPG jsme tu už měli a tohle je druhý kousek který se povedlo objevit. Spotřeba je 3l LPG/100km + 0,5l benzínu/100km.
Ovšem velmi zajímavá je také cestovní úprava – přední nosič z pošťáckého Liberty a zadní kufry + také přívěsný vozík.
Vždycky nás zahřeje u srdce, když někdo dokáže přiblížit skútr své představě a zároveň i trochu posunout hranice toho co je možné.
Přejeme mnoho šťastných kilometrů!
Tohle byl trochu oříšek. Jet Force 125 compressor, 1. majitel, najeto 7tis km.
Pán přijel se závadou že skútr nestartuje. Zjstili jsme že sotva jde otočit motorem. Po vyndání svíčky vyletěl ven benzín. Plný válec a výfuk benzínu – vyčištili jsme a řešili co dále. S novou svíčkou 3x otočilo motorem a stejná situace. Jdeme dále a hledáme odkud se benzín bere, mrkneme klapka – plná benzínu, to samé sání, kompresor, intercooler. Vše sundat, pročistit
Na přírubě za klapkou je hadička která vede do
je to tu zase. Opačně namontovaná vidlice na Maxon. V tomto případě to bohužel skončilo nepěknou nehodou cestou ze servisu. Chybu občas udělá každý, ale tohle? ...
Update:
Felix, kterému jsme pomohli s výměnou válce na cestě Mongolska dojel do cíle. Válec to v pohodě dal, z Brna ujel 14500km. Na padesátkové Habaně je to opravdu solidní cestovatelský počin.
Původní příspěvek:
Felix jede z Litvy do Mongolska jako účastník Mongol Rallye. Bohužel vsadil na špatnou kartu a do skútru dal na cestu válec od Airsalu. První mu odešel po 4tis km. Dnes dopoledne přijel k nám na doporučení někoho po cestě s prosbou o pomoc.
Naštěstí jsme tu měli použitý origináln
Příběh o tom jak ne vždy se daří…
Na eshopu jsme měli originální plexi od výrobce Faco pro Piaggio Beverly. Asi půl roku jej neobjednal nikdo a pak najednou 2 zákaznící v rozmezí pár hodin. Plexi měl dodavatel označené skladem, jenže to byl doprodej a přišel jen jeden kus a to druhé jsme si nevšimli. Po asi 2 týdnech se přišlo na to že plexi nedorazilo, kontaktovali jsme zákazníka s omlouvou a s tím že dodáme místo toho jiné, originální plexi se slevou. Zákazník sice nestihl mít plexi do termín
Honda Forza 125 – Malossi Multivar a výfuk Akrapovič. Byli jsme příjemně překvapení výkonem 14k po úpravě, který běžně mají 200ccm motory Piaggio. Na ten objem a váhu jede skútr opravdu výborně! Níže video z jízdy.
Namontovali jsme tyto díly:
https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-honda-od-2013/
https://www.scootland.cz/zbozi/akrapovic-vyfuk-akrapovic-racing-line-forza-125-do-2016/
Sobotní odpoledne ve Scootlandu. Skútr je přestavba Gilery Ice 50ccm na 172ccm Malossi. K vidění v Rožnově na srazu 1-3.2018, pokud to ti ocasové mezitím nerozstřelí.
Upevnění přídavných světel na Hondu X-ADV (enduro-skútr). Pod předním plexi je dále upevněná kamera, která snímá celou jízdu pro případ nehody nebo pojistné události a automaticky se zapne při sepnutí klíčku (obdoba tzv. černých skříněk u aut).
Hurá! Podařilo se nám vyřešit náhradu čerpadla na JetForce 125. Přestalo se vyrábět a když ještě bylo stálo 17tis Kč. Už pár JetForců kvůli tomuhle skončilo na ND. Kapsle čerpadla je shodná i pro Peugeot Satelis.
Náhrada z Piaggio za příznivou cenu pasuje dokonale, jediná změna je upevnění protože je o chlup větší na průměru. Dá se použít škrkpáska.
Palivová pumpa Piaggio / PeugeotStandardní palivová pumpa od výrobce RMS. Kvalitativně srovnatelná s originálem. Pasuje na Piaggio Beverly 500ccm
Do místních skútr závodů jsme nasadili nejlehčího z nás (start v 0:37), bohužel ho v půjčovně podvedli a dali mu sériové PCX, které v místní konkurenci neobstálo.
Ne vždy se daří. Naladili jsme čínu ze 125 na 160ccm. Ojnice touhu po vyšším výkonu nesdílela
Při úpravě je třeba si uvědomit, že tohle se stát může a to nejen u číny. Nicméně, vzhledem k tomu, že to bylo poměrně krátce po úpravě tak v rámci dobrých vztahů, aby na nás pán nezanevřel jsme mu zajistili nový motor. A pro nás je to poučení a 160ccm přestavbu na číně už dělat nebudeme..
125ccm Piaggio a úprava na 219ccm.
V prvním kroku jsme vyměnili standardní variátor a laděný výfuk. Ve 100km/h byl nárust téměř 100% výkonu (5koní vs. 9 koní).
Majitel chtěl jít po nějaké době dál, takže šel na řadu válec Malossi 218ccm. U takovéto kombinace už velmi záleží na správném nastavení. Nyní jsme ve 100km/h na krásných 18koní místo původních 5 koní. Jede to jak šlak!
Zde je seznam použitých dílů:
http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/
http://
Ze všeho nejvíce ve Scootlandu milujeme vůni benzínu a zvuk motoru v jakémkoli podání. Přesto chceme být ohleduplnější k přírodě a životnímu prostředí a snažíme se přispět alespoň v rámci našich možností k udržitelnějšímu způsobu podnikání.
Třídíme odpad, letos nahradíme papírové faktury elektronickými a také jsme nově pořídili bezemisního pomocníka, Nissan Leaf, na vožení zboží po Brně a okolí (jak uvidíte na fotkách níže má překvapivou přepravní kapacitu) a nechali jsme jej zrovna polepit, ab
Skútr na LPG, paráda! Luděk nám poslal jak má upravený svůj Suzuki AN 125. Několikrát jsme si už hráli s představou předělávky a je super že to někdo dotáhl do pojízdného stavu. Pod sedlem bomba z karavanu na 12L, spotřeba 3,7l LPG/100km.
Pokud byste náhodou někdo měl volný ráfek na AN 125, tak by byl jeden potřeba na další pokusy.
Malossi Multivar nás znovu přesvědčuje o svých kvalitách. Tentokrát na skútru Kymco Agility City 125. V 90km/h je na zadním kole 6,5koní oproti 4koním se sériovým variátorem.
Variátor Multivar KymcoVariátor Malossi s kontrastní pružinou. Díky upraveným křivkám stoupání válečků zlepšuje průběh akcelerace a zvýší maximální rychlost, velmi razantně se také změní odezva na plyn. Tato úprava navíc nemá vliv na životnost ostatních komponentů, výsledek je tedy pouze kladný a to zaručené zvýšení výkon…
Časté trápení na STK v poslední době způsobují odřené výrobní štítky, hlavně u koncernu Piaggio, který je má zhotovené ze samolepící folie.
Pomoci v takovém případě dokáže firma expresstitky.cz, která Vám pošle nový výrobní štítek během pár dnů.
Biosložka v benzínu nás neustále zaměstnává. V případě jako na obrázku je řešení číštění utrazvukem a ručně dočistit. Běžně 2-3 hodiny práce. Pokud necháváte skútr delší dobu stát, natankujte Vervu 100 nebo Shell V-power Racing 100 – tyto dva benzíny jako jediné biosložku neobsahují.
I takto může vypadat „výhodná koupě“ která se rázem stane zlým snem.. Tento Suzuki Burgman je naprosto ukázkový případ
Co bylo vidět:
– Sjeté pneu a kotouče
– Celkově zvenku slušný stav plastů
Co nebylo vidět
– Vydřený variátor
– Zadní řemenice hotové
– Vymačkaná přední polořemenice
– Spojka KO
– Vytahaný rozvoďák
Kalkulace opravy je až děsivá:
Variátor 5584,-
Přední polořemenice 2470,-
Spojka+sp. zvon 5930,-
Ložisko spojkového zvonu 1950,-
Kompletní zadní řemenice 14940,-
Kontrast
Zákazník dojel s vadným startérem na Daelim NS125. Cena originálního dílu nám vyrazila dech – jsou 2 varianty – levnější 4800,- a dražší 7300,-Kč. S tím jsme se nechtěli smířit, tak jsme prolézali sklad a hledali vhodnou alternativu. Nakonec se podařilo napasovat použitý startér z GY6 125 (700,-Kč), ke kterému jsme vyrobili držák na míru a jede se dál.
Way home
Day 25
We thought the last day we will only fly home with a great drive, but it was not that good. No enerty left, no hapiness from driving itself and just going through endless Poland and thinking to be finally at home. At the borders our friend joined us with BMW GS and lead us home, which was useful, as the charger from my phone stopped working and we had no navigation. In front of Roznov also another friend joined us on his scooter and then, we finally arrived in Roznov pod
Cesta domů
Den 25
Mysleli jsme že poslední den budeme mít drive a doletíme domů jak nic, ale byla to hrůza. Už se nám vůbec nechtělo a přes Polsko to bylo nekonečné a jediné na co jsme celý den mysleli, ať už jsme tam. Kousek od hranic na nás čekal Rosťa s GSem a doprovodil nás cestou domů, což nás potěšilo a dost se to hodilo, protože mě ráno přestal dobíjet telefon s navigací, takže jsme jeli jen podle cedulí. Před Rožnovem se k nám taky připojil Dan a v Mai Café už na nás čekalo vyni
Kazakhstan – way to Aral
Day 20
Today comes the „D“ Day, when we should see the wrecks. Meeting is at 8 in front of the hotel. Around half past seven we want to get out of the room, but it is impossible. The lock is blocked and we cannot open the doors. Finally Radek got an idea to use the stell holder for canister, he had with and we put the doors a bit aside with it and got outside. Uff..
The guy comes at 8, as agreed and we go. The evening before we spoke about that he could drive
Kazachstán – cesta na Aral
Den 20
Dnes přichází den “D” kdy se máme podívat k vrakům lodí. Sraz je v 8 před hotelem. Raději si přivstanem, abychom to nepromeškali. Zhruba o půl chceme vylézt z pokoje jenže ouha, zasekl se zámek a nejde odemčít, zkoušíme oba, páčíme, ale zámek ne a ne povolit. Nakonec Radek dostal nápad, že odpáčíme dveře od zárubně kovovým držákem kanystru. Chvíle napětí a povedlo se! Výborně, necháváme klíč v nefunkčním zámku a mizíme dolů se nachystat.
Chlapík přijí
Gruzie, Rusko – divocí psi a šílené cesty
Den 15
Mysleli jsme že včerejškem jsme si smůlu na silnice vybrali a dnes opět pohneme s nájezdem a urazíme přes 500km. Na Google Maps vypadala cesta krásně. Co přišlo předčilo i ty nejčernější scénáře. S Radkem jsme se shodli, že po horší silnici jsme v životě nejeli. Po asi 40 kilometrech po kamení jsme si mysleli, že horší už to být nemůže. Mohlo a bylo. Cesta se z kamení stala hlinito písčitou a posleze již jen písčitou. S něčím takovým jsme
Georgia, Russia – wild dogs and terrible roads
Day 15
We thought that all the bad luck was taken yesterday and that we will move significantly and do over 500kms. On Google maps, the road looked beautiful, only straight. What came exceeded the worst expectations we could have. We both agreed, that on such a bad road nobody from us every drove. After 40 kilometers on stones we thought it cannot be worse. Well, it could and definitely was. From stones it became dust-sand and later only s
Gruzie a zadřený motor
den 12 – motor
Dnes přišel den D a my vstávali ve 4 ráno a vyrazili na letiště vyhlížet naše zachránce. Po příletu jsme čekali 45 minut a už začínali být trochu nervózní, kluci stále nikde. Najednou se objevili a měli velký modrý kufr! To štěstí se nedá popsat, asi nejlépe ho vystihuje následující video:
Šťastní a plní nadšení jsme se vydali domů se ještě chvíli dospat a dopoledne se pustili do instalace motoru. Z té jsme pořidili také videodokumentaci:
Georgia and broken engine
day 12 – engine
Today came the „D“ day and we woke up at 4AM to go to the airport to wait for our rescue. After arrival we waited for 45 minutes and started to be nervous already, because we still did not see them. Suddenly, they appeared and had a big blue suitcase! I cannot describe that luck, just look on the movie:
Happy and full of expectations we drove home to get a little more sleep and then we started to install the engine. You can watch another
Day 4-7: Turkey
Day 4: Bulgaria – Turkey, shotgun shooting
Today was a bit of relaxing day. We had breakfast-lunch at Deans place and took out the thermostat from Radek’s scooter. Then we set out to the Turkish border with a plan to oversleep somewhere at the border. In the last city of Bulgaria we met a lovely boy and guys from Poland travelling on big bikes. We had some beer with them and decided to join for the night. This was brilliant, in the nature, behind the border with Turkey.
The g
Den 4-7: Turecko
den 4: Bulharsko – Turecko, výstřely z brokovnice
Dnes máme odpočinkový den. Ráno jsme si dali snídaňooběd u Deana a vyhodili z Radkového skútru termostat. Poté jsme vyrazili pohodovým tempem směr Turecko cca 150km s tím že přespíme před hranicemi. V posledním Bulharském městě jsme potkali fajn chlapečka a taky skupinku motorkářů s Polska, se kterými jsme dali pivo, pokecali a nakonec se domluvili na společném přespání. To bylo parádní, kousek za Tureckými hranicemi.
Kluci n
Den 1-3: cesta do Bulharska, nehoda
Day 1 – Slovakia
We set out on a journey on friday 31.7.2015. First feelings are great, loaded scooter can still go between 100-110 on a straight road, which is fast and over expectations. We met with Radek in Roznov in MaiCafe, from where we started our trip officially. Here is a short movie from the event:
After half hour, by the Slovakian border I’ve got several stings in my right hand, until I terminated the bee. Well, great start..
One hour later cam
Den 1-3: cesta do Bulharska, nehoda
Den 1 – cesta na Slovensko
Na naši cestu jsme vyrazili v pátek, já jsem vyjížděl ze Scootlandu v poledne společně s mojí partnerkou Anetou, která jela na Tmaxu. První dojmy super, skútr i naložený dokáže jet celkem slušné tempo. Po druhé hodině jsme přijeli do MaiCafé v Rožnově, kde bylo nachystané oficiální rozloučení a známí nám přišli popřát šťastnou cestu. Dal jsem si tradičně kakao (to tam mají nejlepší), udělali jsme pár fotek a vyrazili. Děkujeme Mar
We both bought these scooters for $800, which was a limit for the purchase. The scooter from hynek was bought from a customer of Scootland, who purchased a bigger one and its life was not easy. One year of duty in the service in Prague as a spare scooter for customers and then another year in Hynek’s hands in Brno.Scooter from Radek was bought for the purpose of this trip. The price was low, as we bought it in January. The testdrive was on ice and luckily without accident 🙂 Here is a first pict
Skútry jsme oba koupili za částku 20tis Kč, což byl limit pro naši cestu. Hynkův skútr nechal ve Scootlandu na protiúčet zákazník, který si zde bral větší skútr. Honda pak neměla lehký život, rok ji dávali do těla zákazníci na pražské prodejně, kde sloužila jako náhradní skútr a pak další sezonu na ní jezdil Hynek, než se rozhodlo a jejím dalším osudu.Radkův skútr už byl koupený za účelem cesty, na inzerát přes bazos.cz. Cena byl nízká, protože jsme kupovali v lednu, projížděl jsem to na ledu, a
Costs of conversion of stock Honda SH to the expedition one:
* Topcase $60
* 2 bags from Vietnamese market – 2 x $8 = $16
* 2x tie straps Ikea – $6
* Racks we got as a gift from Scootland (otherwise $120)
Everything on place and tested
Náklady na předělání obyčejné Hondy na expediční:
* Kufr 1505,-Kč
* Taška od Vietnamců – 2×200 = 400,-Kč
* 2x popruhy Ikea – 158,-Kč
* Nosiče nám udělali kluci ve Scootlandu jako dárek (jinak 3000,-Kč)
Všechno zkušebně přichyceno a otestováno
Dear friend, fans of scooters and travelling. We would like to introduce you your long round on small scooters, which starts on the 1st on August. We decided to go to Kazakhstan on two scooters Honda SH 150, which we bought for $800 each.
The idea is to show to us and also others, that a huge budget is not necessary for a long distance travelling and also, that even a small scooter can compete with a huge travelling bike, if you have enough enthusiasm.
Who is going to drive?
Radek Rebros
sco
Přátelé, příznivcí skútrů a cestovaní, rádi bychom Vám představili naši Dlouhou cestu na malých skútrech, na kterou vyjíždíme 1.8. Rozhodli jsme se vyrazit do Kazachstánu na dvou skútrech Honda SH 150, které jsme koupili za 20tis Kč.
Chceme sami sobě i ostatním ukázat, že ke splnění cestovatelského snu není třeba zase takový rozpočet jak by se mohlo stát a také, že i malý skútr dokáže slušně nahradit velkou cestovní motorku, pokud se k tomu přidá porce nadšení a dobré vůle.
Kdo na tuhle cestu
Zlevnili jsme přepravné při platbě předem.
Za balík do ruky a napoštu tak zaplatíte jen 60,-Kč. Od 1500,-Kč za nákup je pak přepravné zdarma a to jak poštou, tak PPLkou.
Je vidět, že šíleným nápadům se daří celosvětově, tohle je například elektrická skútr limuzína z Číny. Více fotek a info na http://bikeglam.com/electric-scooter-style-limousine-from-china/
Máme tu další novinku, která Vám usnadní život. Pro objednání na servis už nemusíte volat, psát mail ani chodit osobně. Přímo na stránkách stačí kliknout na rezervační tlačítko a ihned uvidíte první volné termíny, na které se můžete hned sami objednat. Do emailu Vám pak přijde potvrzení o rezervaci a my se budeme těšit na Vaši návštěvu.
Rezervovat opravu můžete na https://www.scootland.cz/rezervace/
Namontovali jsme sportovní variátor na T-max 530. A jak to jede? Mrkněte na video. Skútr má vysoké cestovní plexi a velký kufr, přesto i ve vyšších rychlostech je to stále docela schopné.
Odkaz na graf z motorové brzdy a detail produktu najdete přímo na eshopu: http://www.scootland.cz/zbo…/malossi-variator-mhr-t-max-530/
Ani v zimě nezahálíme a chystáme svoje projekty na sezónu. Tohle je první testování terénní úpravy expediční Hondy SH150 – funguje na jedničku! Namontované terénní pneumatiky samozřejmě nejsou určené pro provoz na pozemních komunikacích.
Připravili jsme pro Vás nový video návod, tentokrát s Leonem v hlavní roli na téma Servisní prohlídka.
Video obsahuje všechny základní servisní úkony, jež jsou důležité pro bezproblémový provoz Vašeho skútru. Krok za krokem si projdeme celou servisní prohlídku, tak jak ji děláme u nás. Postupovat budeme podle protokolu, který si můžete stáhnout ZDE.
Od pondělí 29.9.2014 je prodejna v Praze uzavřena. Děkujeme pražským zákazníkům za důvěru projevenou v minulých letech a nadále se těšíme na vyřízení Vašich objednávek ze sídla v Brně.
Nově máme v nabídce italské výfuky MIVV pro čtyřtaktní skútry, které vynikají výborným zpracováním a decentním příjemným zvukem. Jsou dostupné na běžné modely skútru, jako například Runner 125-200, X-max, Nexus, SR Max atd.. Vhodný výfuk najdete po výběru typu skútru přímo na eshopu.
Krátké povídání o skútrech s Hynkem ze Scootlandu v Dobrém Ránu České televize, celkem byly 3 vstupy, na které se můžete mrknout:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/314292320020074/obsah/344073-jak-zacit-jezdit-na-skutru
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/314292320020074/obsah/344085-jak-zacit-jezdit-na-skutru
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/314292320020074/obsah/344090-jak-zacit-jezdit-na-skutr
Opět trocha tvořivosti vyfocená u nás na servise. Pokud Vám nedostačuje kapacita baterie Vašeho skútru a máte dostatečně velký podsedlový prostor, tak existuje jednoduché řešení:
Nyní můžete vyřešit problém s odcházejícím regulátorem na Majesty 125-150 jednou provždy. Stačí použít novější 5-pinový typ regulátoru, přepojit konektory a máte vyřešeno.
Nabídku regulátorů najdete zde: https://www.scootland.cz/skutr-yamaha-majesty-125-150-1/nahradni-dily/elektro/
Následující obrázek ilustruje správné připojení:
Ukázka toho jak dobře fungují streetové výfuky na padesátkových motorech. Zákazníkovi s Gilera Runner 50 jsme vyměnili původní laděný výfuk Lazer na streetový LeoVince. Při stejných otáčkách vzrostl výkon z 5 na 5,8k, což je téměř 20%. Pocitově skútr hodně ožil a získal na síle ve středních otáčkách.
Zákazník si stěžoval že dolil olej a skútr nechce jet. Hned po odmontování rysky nám bylo jasné proč, nedolil ho totiž po horní rysku ale pěkně po okraj. Takže až budete dolívat do čtyřtaktního skútru olej, tak takto to opravdu nemá vypadat.
Zajímavou optimalizaci jsme řešili v minulém týdnu. Zákazník, kterému jsme cca před rokem montovali Multivar si nechal v jiném servisu namontovat Malossi kit 210ccm. Výsledkem byl výkon stejný, jako se 125ccm válcem.
Nebylo to na chvíli, ale díky doladění jednotky, variátoru a úpravou nastavení polohy škrtící klapky se brněnskému ladiči Petru Světlíkovi podařilo optimalizovat výkon z 12 na výsledných 15 koní. A to je oproti výkonu sériového skútru 10 koní super výsledek (navýšení o 50%!). Ten ú
Nově jsme pořídili diagnostiku na skútry se vstřikováním. Přečteme tak vše, od značek Aprilia, Piaggio, Gilera až po Honda nebo Suzuki. Tato pomůcka může v mnoha případech výrazně usnadnit hledání závady a tím také zkrátit celkovou dobu opravy.
Koho neštve současné chladné počasí a fakt, že máme skútry uložené k zimnímu spánku a nemůžeme jezdit? Mně teda dost, a tak jsem se rozhodl, že si letošní zimu zpříjemním pořádným road tripem. A protože věřím, že fanoušky Scootlandu nejste, abyste se dívali na fotky někoho na dovolené, budou následující řádky zaměřené převážně na provoz a cestování několik tisíc km na malém skútru a né jako klasický cestopis, třeba někoho podobně postiženého jako já inspiruje a vydá se podobnou cestou.Koncem lis
Letos v létě jsem si chtěl udělat delší výlet na skútru a když mi kamarádka řekla, že je v rámci evropského projektu v Černé Hoře a má pak týden čas na cestování po Balkáně, bylo rozhodnuto.
Pro cestu připadala v úvahu buď silniční motorka Suzuki, nebo skútr Yamaha T-max, tedy pro mě srdcem skútraře prakticky nebylo co řešit. 🙂 Na skútru jsme před cestou ve Scootlandu vyměnili zadní pneu, zkontrolovali řemen, dostal nový variátor Malossi a mohlo se vyrazit. Co se týče převozu zavazadel pro dv
V roce 2011 jsme jako první a jediní v ČR představili v našem eshopu jedinečného pomocníka pro výběr nových dílů a to možnost zobrazit si graf výkonu změřený na naší motorové brzdě. Tím jsme vám otevřeli úplně nové možnosti při výběru a porovnávání komponent ještě před samotným nákupem. Můžete se díky tomu předem přibližně dozvědět, jaký bude mít konkrétní díl dopad na výkon vašeho stroje.
A protože nám záleží na tom, aby výběr dílů byl pro vás co možná nejsnadnější a po koupi jste s nimi a jej
EDIT 2015: v následujících letech se ukázalo, že variátory J-Costa se potýkají s obrovskými kvalitativními problémy. Ihned jsme je stáhli z nabídky a nedoporučujeme je vůbec používat.
Rozhodli jsme se rozetnout spekulace o tom, jestli je variátor J-Costa lepší než Malossi Multivar. Odpověď není tak úplně jednoznačná! Máme tu pro Vás jako první v ČR srovnávací test:
Maxiskútr
První srovnání proběhlo na skútru Aprilia Sportcity 200 (motor Piaggio). Zde je graf z motorové brzdy:
Co na gr